pondelok 9. septembra 2013

Srdcové záležitosti

Keď som bola malá, veľa času som trávila u starých rodičov. Bývali na dedine, rovnako ako aj my, ale ich staručký dom (na rozdiel od toho nášho, nového) bol kamenný, mal hlinené a drevené podlahy, maličké sklenené okienka s kovovými okenicami, záchod bol len na záhrade a voda bola v jedinom umývadle- iba v kuchyni.
V kuchyni sa varilo na klasickom sporáku, do ktorého starká vždy starostlivo prikladala polienka. Spávalo sa v jednej izbe pod velikánskymi duchnami naplnenými ručne trhaným husím perím a v zime sa v studenej izbe kúrilo kachľami, ktoré vždy dedko zniesol na chrbte z povaly.
Tento dom bol pre mňa miestom s obrovským množstvom zákutí na hranie, jednoducho miestom pre rozlet fantázie. Ráno som vždy vykĺzla spod teplučkej periny do papúč a otvorila dvere do kuchyne. Cez víkendy, keď starkí neboli v práci, starká bola už od skorého rána na nohách. Dedko nakŕmil prasiatka, sliepky, zajačiky, mačičky a psíka a nás s bratom po prebudení čakali voňavé raňajky. Milovala som tie tiché no veselé rána, pri zvuku klasických rozprávok z rádia, kedy ma na stole čakala staručká biela šálka s veľkými červenými bodkami a v nej rozvoniavajúce kakao a na kvietkovanom tanieriku vedľa nej ležal čerstvý chlebík s maslom.
Starkí si postavili neďaleko starého domu dom nový a ako sa patrí do nového domu, kúpili si aj nové taniere, poháre, už sme sa nekúpali v korýtku s nahriatou vodou, ale vo vani v kúpeľni a o záchode vonku sme už mohli len snívať. :-) Rovnako aj moja bodkovaná šálka ostala v starom dome ako jeho povinná výbava.
Asi preto dodnes kupujem všetko bodkované, pretože to vo mne evokuje nádherný pocit detstva. Moji starkí stále žijú a sú to pre mňa tí najlepší starkí akých môžem mať.
Dnes však nechcem písať len o mojom detstve, chcem písať o nádhernej keramike, ktorá mi ho vždy pripomenie. Objavila som ju kedysi v časopise a od vtedy je táto značka mojou srdcovou záležitosťou.

Predstavujem Vám Susie Watson. :-)















 Susie Watson je anglická dizajnérka, ktorá navrhuje jedinečné kolekcie s tradičnými vzormi, ktoré sú ručne vyrábané na Srí Lanke. Okrem keramiky navrhuje aj vzory látok a tak z jej jedinečnej mysle vychádzajú neopakovateľné vankúše, závesy, obrúsky, utierky, periny, deky a všetko na čo si len spomeniete.


Každý rok tradične dopĺňa svoju kolekciu o nové kúsky inšpirované rôznymi príležitosťami a tak sa najmä na sviatky môžem tešiť s takýchto nádherných doplnkov. :-)




Keďže sú všetky výrobky naozaj ručne robené, ich cena je vyššia. Zatiaľ sa predávajú iba v Anglicku, aj to v obmedzenom počte obchodíkov. Možno si aj vy pri pohľade na tieto obrázky spomeniete na svoje detstvo. Krásne snívanie so Susie Watson. :-)

Vaša Katka :-)

2 komentáre:

  1. Katka dakujem za navstevu na mojom blogu, u Vas je to teda tiez nadhera, krasne rozpravanie a tie obrazky su pohladenie pre dusu :) Krasny vecer Mira... Niektore kusky od Susie by som si doma vedela predstavit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zo ♥ dakujeme za navstevu a pohladenie duse. ♡♡♡

    OdpovedaťOdstrániť